אחזקת מעליות בזול

חברת אחזקת מעליות כלשהי תצטרך לעבוד אתכם בכל מקרה. אם יש לכם מעלית זו לא שאלה כי החוק קובע כי כל מעלית צריכה לעבור בדיקת תקינות, ולמעשה זה צורך הכרחי בפועל ולא רק תיאורטי לפי החוק. עם זאת, המחיר שמציעה החברה יכול להיות גבוה מאוד וזה הזמן לדבר עליו.

כמה עולה אחזקת מעליות?

אי אפשר להתחיל לדבר על המחיר של חברת אחזקת מעליות בלי להתחיל במספרים. למעשה, קשה מאוד לדבר על המספרים כי הם משתנים מאוד מלקוח ללקוח. יכול להיות שאחרי שתשאלו את החבר שלכם שגר בבניין עם מעלית כמה עולה חברת אחזקת המעליות של הבניין שלו בחודש הוא יספר לכם שהם משלמים 1500 שקלים, אך אתם תשלמו הרבה יותר. מדוע? אולי כי יש לכם מעלית מתקדמת יותר ואולי בגלל שהיא עולה מספר קומות רב יותר. אל תיבהלו מהמחיר, אל תשכחו שהוא מתחלק בין כל הדיירים בכל מקרה, אם כי תמיד יש אפשרות להוזיל את העלויות. כיצד בדיוק אפשר להוזיל אותן?

רוצים לחסוך? תשמרו עליה

מי שרוצה לקבל אחזקת מעליות בזול חייב לשמור על המעלית. אמנם אין לאדם הפשוט יכולת לשמור על המעלית ללא בלאי כי הבלאי הזה יגיע באופן טבעי בכל מקרה, אך יש אפשרות להשתמש בה בצורה נאותה יותר. זה אומר שאתם לא מטלטלים אותה ולא לוחצים על הלחצנים בגסות, לא נוגעים בדלתות במקומות שלא צריך לגעת בהן ובטח לא מרטיבים אותה. אמנם רוב הבעיות שיקרו למעלית לא היו יכולות להימנע בשום צורה אך לפחות בפן הדקורטיבי, שגם הוא ידרוש מכם שיפוץ וחידוש בסופו של דבר, יש לכם יכולת השפעה הרבה יותר גדולה.

תבצעו סקר שוק מעמיק

עוד שיטה להוזיל את המחיר ולעבוד עם חברת אחזקת מעליות בזול הוא לבצע סקר שוק מעמיק. נכון שסקר השוק לא תמיד יניב תוצאות זולות יותר אך לכל הפחות ניסיתם. יהיה לכם הרבה יותר קשה לבחור חברת אחזקת מעליות בלי לבצע סקר שוק כי תמיד יהיה לכם את סימן השאלה הזה מרחף מעליכם: האם הייתם יכולים לקבל הצעה משתלמת יותר? כדי שזה לא יקרו, קחו דף ועט ותבצעו סקר שוק. לפחות מישהו אחד מוועד הבית יוכל לעשות זאת ולספק הצעות מחיר משתלמות יותר. כמובן שיש אפשרות גם להתמקח עם חברות האחזקה בנימוס במהלך סקר השוק אך לא תמיד זה יעזור.

תתחזקו רק מה שצריך

עוד דרך בה תוכלו לחסוך חלק מעלויות אחזקת המעליות היא לתחזק רק את מה שצריך. יכול להיות שיהיו פעולות תחזוקה שאינן מחייבות, כמו למשל החלפת כפתור קצת רעוע במעלית או שיפור דקורטיבי שלה. אמנם שיפור בנקודות אלו ועוד רבות אחרות יכול לשפר משמעותית את השימוש במעלית שלכם אך בסופו של דבר הוא לא הכרחי ותוכלו לחסוך כך באופן כללי מאות שקלים. לא תמיד זה כדאי, לפעמים דווקא בנקודות האלו שאינן עושות את ההבדל כדאי להשקיע, אך העיקרון ברור: אתם צריכים לברר מה אתם חייבים לתחזק ומה לא, כי לא כל תיקון מחייב לפי הנהלים.
לא על הכל צריך לחסוך
אסור לשכוח שהתיקון של המעלית הוא לא בחירה בלעדית שלכם אלא של כל הדיירים. ועד הבית או חברת ניהול המבנים שדואגת לתחזוקת הבניין, ובין היתר לתחזוקת המעלית, הוא זה שיכריע ולעתים מתקיימות הצבעות. במהלך הדיונים שיכולים להתקיים גם בקבוצת הוואטסאפ של דיירי הבניין תבינו שלא על הכל צריך לחסוך, כי בסופו של דבר כול אחד רוצה חיים איכותיים בלי להיות מושפע מהתקציב של אחרים.

from naaman-lift.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מעליות ביתיות חיצוניות

מעליות לבניין פרטי