מעליות ביתיות חיצוניות

מליות ביתיות יכולות לשפר את איכות חייכם באופן הרבה יותר ניכר ממה שאתם יכולים לדמיין. החיים שלכם פתאום יהפכו להיות הרבה יותר קלים, והמעלית יכולה להוסיף הרבה חדשנות וערך מוסך לבית. זה הזמן לדבר על הקמתה של מעלית חיצונית בבית, להבין מה היתרונות שלה וכיצד זה קורה.                                                  

השדרוג המשמעותי לאיכות חייכם

מעלית ביתית יכולה לדרג את איכות חייכם מכמה בחינות. ראשית, אם יש אדם מבוגר בבית, אם יש אדם בעל מוגבלות כלשהי, אין ספק שהמעלית היא הכרח ולא מותרות. אמנם יש פתרונות רבים אחרים שיכולים להיות יעילים למצבים אלו, כמו למשל מעלון מדרגות, אך בסופו של דבר המעלית הופכת את השימוש להרבה יותר פשוט והרבה יותר בטוח. גם כאשר יהיו לכם קניות רבות, גם כאשר תרצו להעביר רהיט מסוים לקומה העליונה, תוכלו לעשות זאת בלי בעיה כאשר יש לכם מעלית. המעלית יכולה להיות יקרה מאוד אך בסופו של דבר זו השקעה חשובה לטווח הארוך.

מדוע עדיף להקים מעלית חיצונית?

הקמת מעליות חיצוניות נתפשת כקלה יותר מאשר הקמת מעליות פנימיות והסיבה לכך היא שהרבה יותר קל להקים את התשתית שלה. כדי להקים מעלית יש צורך תחילה להקים פיר מעלית, והרבה יותר קל להקים פיר מעלית כאשר מקימים אותו מחוץ לבית. במצב זה אין צורך להרוס את הקירות הפנימיים כדי לפנות מקום אלא פשוט להקים את הפיר על אחד מצדיו החיצוניים של אחד הקירות, בדרך כלל בסמוך לפיר המדרגות. כך העלות תהיה נמוכה יותר, זמן ההקמה יהיה קצר יותר וגם כמות הרעש והפסולת שנוצרת תהיה קטנה יותר.

מה שלבי הפעולה בהקמת המעלית?

כדי להקים מעלית ביתית יש צורך תחילה לקבל אישור. האישור ניתן מאגף התכנון והבנייה של העיר כמו כל היתר בנייה אחר. עליכם להציג כל מיני אישורים, כמו למשל את הרישיון של חברת המעליות, את השרטוטים ותכניות הבנייה, אישור עבודה עם חברת פינוי פסולת וכן הלאה. כל אלו בסופו של דבר ייקחו זמן, לעתים גם חודשים רבים ואך יותר משנה. אחרי קבלת האישורים ואחרי תכנון קפדני של עיצוב המעלית, התשתיות וכמובן כל מהלך הבנייה, יש צורך להתחיל בעבודות בפועל כאשר הפעולה הראשונה תהיה הקמת הפיר וחדר המעלית במידה ויש.

כמה עולות מעליות ביתיות?

הגענו לנושא החשוב ביותר ואולי גם השלילי ביותר, המחיר שתצטרכו לשלם. הקמת מעליות אינה דבר זול ואתם צריכים להיפרד לכל הפחות מ-60 אלף שקלים, וזה כאשר מדובר במעלית קטנה שתעלה קומה אחת בלבד. חשוב לזכור שמעלית ממוצעת עולה בין 80 ועד 120 אלף שקלים אך גם מעלית שתגיע למחיר של 150 אלף שקלים לא אמורה להפתיע אתכם, כי זה עדיין מחיר סביר. מעליות ביתיות אולי נראות לכם כמו מוצר די קטן שלא צריך לעלות סכומים של עשרות אלפי שקלים אך חומר הגלם שלה, מיומנות אנשי המקצוע שמעורבים בה ותהליך הבנייה הארוך והמדויק הם המרכיבים של המחיר.

מעליות מתקדמות ושקטות

עוד פרט אחד חשוב שאתם חייבים לדעת לגבי מעליות הוא שהן יכולות להיות שקטות מאוד. כאשר יש מעלית בבניין זה פחות מפריע לנו בגלל שתי סיבות. ראשית, חדר השינה שלכם ככל הנראה יהיה די רחוק מהמעלית ויהיו לא מעט קירות ביניכם. שנית, אם מדובר בבניין רב קומות המעלית נחוצה מאוד. גם כאשר המעלית שלכם תהיה ממש ליד חדר השינה, היא לא אמורה להפריע וליצור רעש רב כיוון שכיום יש מעליות שקטות במיוחד שמייצרות דציבלים נמוכים מאוד.

from naaman-lift.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מעליות לבניין פרטי