כך בונים היום מעליות

הרבה יותר מקופסה מתכתית
אם במאות הקודמות היו מספרים לאדם הממוצע שהיה נתפס ברחוב שבעוד כמה עשרות שנים קופסה ממתכת תוכל לשאת אותו עשרות מטרים מעל לפני הקרקע בבניין שמכיל אלפי אנשים, הוא ודאי היא נקרע מצחוק ופשוט ממשיך בדרכו בלי להתייחס אליכם. אמנם בעבר הייתם נתפשים כמשוגעים אך בימינו  זה עניין סטנדרטי לחלוטין. מעליות נבנות בכל בניין בין אם מדובר על בניין משרדים, מבנה ציבורי או מבנה שמיועד למגורים ותהליך בנית המעליות הוא תהליך מסקרן ביותר. יש כמה סוגי מעליות אך כולן נבנות בהליך דומה שכולל תכנון קפדני מראש.




כך בונים היום מעליות
·         כדי להקים מעלית צריך להתייחס אליה עוד בשלב התכנון המקדים. אי אפשר להיזכר ברגע האחרון ולהקים מעלית ולמרות שאנשים רבים מצרפים מעליות לביתם בעקבות תמ"א 38 שיצאה לעולם לפני כמה שנים, תהליך זה כולל בניית פיר נוסף ולא תמיד מתאפשר. כדי להוסיף מעלית לבניין יש צורך להתייחס לגרם המדרגות שאליו המעלית צריכה להתחבר ובמידת הצורך לוותר על חלקים אחרים בבניין.
·         כדי להקים מעלית עוד משלבי התכנון יש צורך להקים את הפיר שלה במיקום הנוח ביותר. הפיר לוקח חלק חשוב מאוד מהמבנה ולכן יש צורך לחשב עלויות מלכתחילה, הרי בנייה לגובה לוקחת שטח רב בגלל הפיר מה שיכול להפוך להיות לא משתלם. אחרי שהוחלט איפה המעלית תוקם יש צורך לבצע שוב מדידות כדי לוודא שהפיר מתאים לחלקי המעלית, שבדרך כלל מגיעים באופן אוניברסלי.
·         בגלל שמעליות מותאמות אישית יכולות לעלות משמעותית יותר כסף, יש צורך לברור מראש אלו סוגי מעליות ניתן לרכוש וכך לבצע את הפתחים שלה כמו שצריך. לא רק הפיר חשוב אלא גם הפתחים שמיועדים לדלת המעלית.
·         החלקים החשובים ביותר במעלית הם העליון והתחתון. בין החלקים האלו המעלית זזה והכבלים שמחזיקים אותה כולל מערכות ההגנה חייבות להיות מתאימות במלוא האחוזים.
למי פונים כדי להקים מעלית?
הקמת מעלית נשמע כמו תהליך מסובך אך יש חברות שמבצעות אותו באופן שגרתי. חברות אלו לא רבות אך עדיין יש מגוון רחב שלמעליות מהן תוכלו להתרשם ולבחור אליכם הביתה או לכל פרויקט שתרצו להקים. יש מעליות יוקרתיות שעשויות מחומרים יקרים יותר ויש מעליות שהמערכות אצלן כל כך מתקדמות עד שהכול קורה בנגיעה ובתזמונים מושלמים בלי זמני המתנה כמעט בכלל.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מעליות ביתיות חיצוניות

מעליות לבניין פרטי