מעליות לבניין פרטי

הקמת מעלית היא לא משימה קצרה אך היא ממש לא מסובכת. המשימה יכולה להיות פשוטה מאוד אם תבחרו חברה המתאימה שתסביר לכם כל שלב ושלב. זה הזמן להבין כיצד מקימים מעליות בבניין פרטי, מהם השלבים הראשונים וכמה זמן אורך כל התהליך.

בחינת הרעיון וגיבוש התכנית

השלב הראשון בהקמת מעליות בבניין פרטי הוא גיבוש הרעיון והתכנית. כדאי קודם כל להבין מה התקציב הממוצע של הקמת מעלית לפי כמות הקומות שיש לכם בבניין וכמובן להבין את הסטנדרט העדכני. יחד עם זאת יש להבין מה כל ההשלכות של המעלית, כמו למשל הרעש שהיא יכולה ליצור או העלויות הנוספות שיהיו לכם לאחר מכן בכל מה שקשור לתחזוקה. הקמת המעלית יכולה לעזור לבית בכל כך הרבה פרמטרים, גם שיפור איכות החיים וגם העלאת ערך הבית, אך בכל זאת יש לגבש את התכנית ורק לאחר מכן להתקדם הלאה כדי לקבל הצעות מחיר מדויקות ורלוונטיות יותר.

חיפוש חברת מעליות מנוסה

השלב הבא אחרי גיבוש התכנית הוא לבצע סקר שוק. סקר השוק בשלב הראשוני יהיה כמובן די מהיר כדי לסנן את כל החברות שנשמעות לכם הרבה פחות טובות מאשר חברות אחרות, עד שיישארו לכם 2-3 חברות שנראות לכם לעניין. לאחר מכן פנו לכל אחת מהחברות ותתמקדו בעיקר בפרמטרים של איכות השירות, הניסיון שלה, רמת המקצועיות לפי הירידה לפרטים הקטנים ביותר וכמובן גם המחיר שלה, שהוא גורם משמעותי גם לבעלי תקציב גבוה. תוכלו לקיים כמה שיחות טלפוניות ואף להיפגש עם נציגי החברה כדי להבין טוב יותר האם זו החברה הכי טובה שתוכלו לבחור.

פגישה ראשונה והכרת השטח

אחרי שבחרתם את החברה המתאימה היא תצטרך לשלוח את המהנדסים והנציגים שלה אליכם הביתה. הנציגים הללו ידברו אתכם ויכירו אתכם לעומק וינסו להבין מה אתם בדיוק צריכים. הם חייבים גם לבדוק את השטח בו אתם רוצים להקים את המעלית ולספר לכם מה האפשרויות שלה. הם חייבים לספר לכם מה אתם בדיוק יכולים להקין בבית נוכח המצב בשטח כי לעתים חלק מהמעליות לא יוכלו לקום בכל מקום. למשל, יש מעליות שדורשות חדר מעלית ואם אין מקום או יכולת להקים חדר כזה יכול להיות שההתקנה תצטרך להיעשות בצורה שונה או למעלית שונה.

הבנת צרכי המשפחה והתקציב

מלבד היכרות עם השטח יש צורך להכיר גם את רצונות וצרכי המשפחה. יכול להיות שיש אדם בעל מוגבלות בבניין ולכן הוא יצטרך מעלית מרווחת מספיק שתספיק לו גם לכיסא גלגלים ועוד אדם אחד שיעמוד לידו. יכול להיות שזו משפחה מרובת ידיים והם יעלו יחד במעלית ולכן יש צורך במעלית גדולה יותר מבחינה פיזית וחזקה יותר מבחינה טכנית ומכנית. כל הדרישות הללו חייבות לגבש את המעלית המושלמת ביותר עבור המשפחה כאשר זה השלב שבו כבר צריך להתגבש התקציב הסופי.

הקמת המעלית והתשתיות

השלב האחרון וזה שתייחלו שהוא יגיע הוא כמובן שלב ההקמה. בשלב זה, שכמובן מתבצע אחרי שלב קבלת האישורים שחברת המעליות תעזור לכם לקבל, הוא השלב הארוך ביותר והוא יכול לקחת גם כמה חודשים. בדרך כלל אם מדובר על מעלית קטנה יחסית וכזו שלא מצריכה הרס ושינויים רבים של הבניין, יכולה לקום גם תוך חודש אחד בודד. הקמת התשתית, יצירת פיר המעלית וכמובן העיצוב שלה, חייבים להתבצע בצורה מדויקת ומקצועית. עיצוב המעלית היא נקודה חשובה שדווקא יכולה להיות שלב מאוד מעניין בתהליך כולו, כי הוא זה שיקבע את איכות המעלית בפועל.

from naaman-lift.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מעליות ביתיות חיצוניות

מעליות לבניין פרטי