מעלית לבית פרטי

מעלית לבית פרטי אולי נשמעת לחלק מהאנשים מותרות די מבוזבזת אך בסופו של דבר היא יכולה לפתור בעיות רבות, בעיקר אם יש בעלי מוגבלויות או אנשים מהגיל השלישי בבית. הקמת המעלית אמנם יכולה להיות מורכבת אך יש כמה פרטים שאתם חייבים לדעת שאולי יאירו מעט את הנושא.

כמה עולה מעלית לבית פרטי?

אחד הדברים הכי חשובים בנוגע להתקנת מעליות הוא כמובן המחיר. המחיר יכול להיות אחד הגורמים המקבילים הגדולים ביותר להתקנת המעלית הביתית כי בסופו של דבר מעלית כזו יכולה לעלות בין 80 ועד 120 אלף שקלים בממוצע, וזה כאשר מדובר על מעלית קטנה שעולה עד 3 קומות לכל היותר. אם תרצו מעלית שעולה לקומה רביעית או חמישית, המחיר כבר יכול להגיע עד ל-200 אלף שקלים. כמובן שיש מגוון רחב של אפשרויות מימון שיעזרו לכם להקים את המעלית אך חשוב לזכור שהכסף לא הולך לאיבוד כי הוא משפר משמעותית את ערך הבית בהתאם למחיר שהשקעתם.

האם צריך לקבל אישור להקמתה?

כדי להקים מעלית אתם חייבים לקבל היתר בנייה ממש כמו כל בנייה אחרת. אפילו לבנייה קלה בגבס אתם חייבים לקבל אישור בנייה כאשר אישור כזה יכול להתקבל גם דרך חברת המעליות שתעזור לכם ברמה הבירוקרטית. בסופו של דבר אישור בנייה יכול להגיע אליכם רק אחרי חצי שנה ואפילו שנה מרגע התחלת התהליך ולכן חשוב לתכנן זאת היטב בלוח הזמנים. אם אתם רוצים להקים מעלית קודם כל תבדקו שזה אפשרי בבית שלכם ורק לאחר מכן תוכלו להתחיל בסקר השוק לבחירת חברת המעליות.

האם תמ"א 38 יכולה לעזור?

יכול להיות שהקמת מעליות תיראה לכם משימה קשה מאוד רק מכל הבחינה הבירוקרטית, וכבר בשלב זה תתחילו להתייאש. עם זאת חשוב לזכור שאחרי קבלת האישור אתם רשאים לבנות את המעלית לפי תכניות הבנייה ושום דבר לא יעצור אתכם. אנשים רבים יכולים לפזול לעבר השכנים שלהם ולהתלהב מההקלות וההטבות שניתנות להם בנוגע להקמת מעלית בעקבות תמ"א 38. חשוב זלכור שפרויקט תמ"א 38 לא נועד לבניינים פרטיים אלא לבניינים רבי קומות ולכן אם אתם רוצים להקים מעלית בבית הפרטי שלכם תיאלצו לעשות זאת בלי תמ"א 38, וזה אומר לשלם מס שבח כשתצטרכו.

כיצד נבחר את חברת המעליות?

חברת המעליות היא הנקודה החשובה ביותר בהקמת המעלית. בסופו של דבר החברה היא זו שתבנה את המעלית בפועל ולכן לא משנה עד כמה הדמיון שלכם פורה ואיזו מעלית עיצבתם בראש, הכול תלוי בידיים של הבנאים. ככל שהמהנדסים של החברה יהיו יותר מקצועיים ומנוסים כך תקבלו מעלית הרבה יותר טובה ואיכותית. חשוב לזכור שגם עיצוב המעלית היא נקודה חשובה שאי אפשר להתעלם ממנה ולכן כשאתם בוחרים את חברת המעליות יש להתייחס גם לקטלוג שלה וליצירתיות שיש לה בהקמה. כמובן שיש צורך להתחשב גם במחיר שהיא מציעה, בהמלצות שיש עליה, בלקוחות שלה וכן הלאה.

מה לגבי שירות תיקונים ואחזקה?

יכול להיות שזה יפתיע אתכם אך בדרך כלל חברות שמתקינות מעליות לא יתחזקו אותן. יש חברות אחרות שאחראיות על תחזוקת המעליות שכן מדובר על משימה שוטפת ועבודה צמודה עם הלקוח, מה שלא תמיד קורה מבחירה בקרב חברות שמתקינות מעליות. בכל מקרה בדקו את האפשרות הזו מול החברה ואל תשכחו שהיא חייבת לספק לכם אחריות על המעלית לפחות לשנתיים. המעלית בפרק הזמן הזה לא אמורה להתקלקל, אך בכל זאת עליכם לחפש חברת אחזקה שתוכל לדאוג לבדיקות תקינות שתעבוד עמכם מרגע השימוש הראשון.

from naaman-lift.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מעליות ביתיות חיצוניות

מעליות לבניין פרטי