מעליות לשימוש נכים

אנו רגילים לכך שהמעליות הן כבר חלק אינטגרלי מכל בניין אך סביר להניח שחלקנו פספסו את העובדה שלחלק אחר מהאוכלוסייה מדובר בשינוי הכי משמעותי לאיכות החיים הבסיסית ביותר. נכים משתמשים במעליות בלא כל אפשרות לבחירה ומעליות ספציפיות וייעודיות לנכים ניתן למצוא במגוון רחב של מקומות.



קיבלו את האפשרות להיות כמו כולם

אף אחד לא יודע מה היה עולה בגורל הנכים אם לא היו מעליות, וסביר רק להניח שהפער בין נכים ללא נכים היה הופך להיות גדול לאין שיעור, ממש כמו הפער בין אנשים שסובלים ממחלות מסוימות שמעיקות על שגרת חייהם בימינו כך שאינם יכולים להשתלב באוכלוסייה הבריאה. נכה או בעל מוגבלות כלשהי לעולם לא היה מצליח להתקבל לעבודה בקומה גבוהה בבניין משרדים מרשים כי הוא פשוט לא היה יכול להגיע, ולא היה אפשר להאשים בזה אף אחד. מעליות פתרו את הבעיות הללו וגם במקומות שאין בהם מעליות רבות, יש מעליות לשימוש נכים.

מעליות לשימוש נכים: דברים שכדאי לדעת

·         לפעמים אנו רואים מעליות מסוימות במקומות ציבוריים, כמו למשל בקניונים ובתחנות רכבת, ואנו מפספסים את העובדה שמדובר במעליות לנכים בלבד. מעליות אלו לא נמצאות שם לשימוש הציבור הרחב והעובדה שכולם יורדים ועולים במדרגות אמורה להבהיר לכם זאת למקרה שפספסתם את השלט.
·         מעליות אלו יוצרות שוויון כך שכל נכה יוכל להשתמש בהם בלי כל תלות באף אדם אחר יחד עם הנגשה נוספת של הכניסה והשימוש במתקנים שבמקום בין אם מדובר על חנויות או כל העלייה לרכבות.
·         מעליות לשימוש נכים אינם רק לשימוש של נכים אלא גם לשימושם החופשי של בעלי מוגבלויות שונות כמו אנשים שהולכים עם קביים, מבוגרים וקשישים שלא יכולים לעלות לבדם כאשר אין מדרגות נעות וכמובן נשים בהיריון. כל אלו נחשבים לאוכלוסייה חלשה ולכן זוכים לעזרה מהבחינה הזו.

מדוע לא כולם יכולים להשתמש?

אם כבר יש מעליות לנכים מדוע שלא כולם ישתמשו בהן? את השאלה הזו שאל כל אחד את עצמו מספר פעמים והאמת היא שאם זה לא היה מוסדר בצורה הזו, השימוש היה יורד לטמיון ונכים לא היו יכולים להשתמש במעליות בצורה נוחה. לכן, מי שיכול לעלות שיעלה ברגל ושלא יתלונן על כך, כי יש אנשים שבאמת צריכים את המעלית.

from naaman-lift.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מעליות ביתיות חיצוניות

מעליות לבניין פרטי